Wyniki wyszukiwania dla

Brak wyników wyszukiwania

Moc Małych Społeczności w WielkopolsceW trakcie realizacji

Działania zaplanowane w projekcie odpowiadają na zdefiniowane w 2024 roku pojęcie społecznej odporności – niezwykle istotnej w dzisiejszych czasach. Kluczową rolę w jej budowaniu odgrywają lokalne podmioty, takie jak organizacje pozarządowe i grupy nieformalne. Równolegle, istotne jest także wzmacnianie instytucjonalnej sprawności samych organizacji oraz wspieranie ich w codziennych działaniach.

Moc Małych Społeczności w Wielkopolsce to właśnie projekt dotyczący dwóch wyżej wymienionych obszarów: wzmocnienia odporności społeczności lokalnych na sytuacje kryzysowe przez rozwój aktywności i integracji społecznej oraz wzmocnienia potencjału instytucjonalnego MIŚLOP i grup nieformalnych w społecznościach lokalnych do prowadzenia działań na rzecz rozwoju aktywności i integracji społecznej oraz zwiększenia odporności społeczności lokalnych na kryzysy!

Na tych dwóch filarach – społecznej odporności i wzmocnieniu instytucjonalnym – koncentrują się działania w ramach projektu, które obejmują m.in.

MIKRODOTACJE:
Celem Konkursu Mikrodotacji jest wzmocnienie odporności społeczności lokalnych na sytuacje kryzysowe przez rozwój aktywności i integracji społecznej oraz wzmocnienie potencjału instytucjonalnego MIŚLOP/ grup nieformalnych w społecznościach lokalnych do prowadzenia działań na rzecz rozwoju aktywności i integracji społecznej oraz zwiększenia odporności społeczności lokalnych na kryzysy.

Konkurs skierowany jest do: 
•    małych i średnich lokalnych organizacji pozarządowych (MIŚLOP),
•    grup nieformalnych w imieniu własnym,
•    grup nieformalnych z organizacjami pozarządowymi pełniącymi rolę Patronów
działających i realizujących projekt w miastach liczących powyżej 100.000 mieszkańców

Podczas naboru konkursu organizować będziemy spotkania informacyjne, planujące oraz konsultacje pomysłów na projekty i oferty. Po wybraniu Realizatorów prowadzony będzie mentoring projektów oraz ich rozliczenie. 

DZIAŁANIA EDUKACYJNE
Wsparcie rozwojowe za pośrednictwem Mentorów w zakresie wsparcia rozwojowego, którzy będą odpowiadać za pracę z Realizatorami w obszarze zwiększenie potencjału do prowadzenia działań na rzecz rozwoju aktywności i integracji społecznej oraz zwiększenia odporności społeczności lokalnych na kryzysy,
 
Wsparcie specjalistyczne (np. wsparcie księgowe, prawne, marketingowe, itp.) dla Realizatorów mikrodotacji oraz wszystkich zainteresowanych Oferentów - MIŚLOP i Patronów.

Coaching grupowy: celem wsparcia odporności psychicznej liderów grup nieformalnych, przedstawicieli Patronów i MIŚLOP.

Praca Doradców Regionalnych w zakresie wsparcia edukacyjnego, merytorycznego dla Oferentów (potencjalnych jak i tych, którzy nie otrzymali dofinansowania).

DZIAŁANIA ANIMACYJNE
Praca na terenie Wielkopolski wypracowanym przez nas Modelem WARNIK.

Spotkania/warsztaty animacyjne:
Na etapie konkursu: lokalne spotkania/warsztaty dla grup projektowych, poświęcone kreowaniu inicjatyw pod składane projekty, omawianiu dobrych praktyk
Na etapie wdrażania inicjatyw: lokalne spotkania/warsztaty dla różnych grup odbiorców, tj. jak np. seniorzy, młodzież, liderzy lokalni - radni, sołtysi, KGW, OSP. Spotkania/warsztaty będą też prezentować dobre praktyki, inspirować do możliwych lokalnych działań, uwzględniać aspekt rozwoju aktywności i integracji społecznej, czy budowania odporności społeczności lokalnej na kryzysy.

Wydarzenie animujące, upowszechniające założenia celu Programu MMS z modułem warsztatów tematycznych, prezentacji, paneli, promujące dobre praktyki, budowanie współpracy lokalnej, sieciowania, integracji i wymiany doświadczeń. 

INFORMACJA I PROMOCJA

Informacje o projekcie, planowanych konkursach, naborze ofert upowszechniane będą za pośrednictwem Internetu.

Od poniedziałku do piątku, świadczone wsparcie będzie w ramach Helpdesk dla potencjalnych Oferentów Konkursu Mikrodotacji

Opracowane będą grafiki promujące konkurs w mediach społecznościowych.

Prowadzone będą Kampania promocyjna – na pierwszym etapie konkursu – naboru, Kampania w mediach społecznościowych, Kampania upowszechniająca na etapie realizacji inicjatyw – w mediach społecznościowych.

Na koniec projektu przygotowany zostanie FILM/REPORTAŻ NA PODSUMOWANIE Konkursu.

EWALUACJA 
Bieżące zbieranie informacji zwrotnych, opinii, potrzeb, na podstawie których planujemy kolejne działania w projekcie oraz pozyskanie wniosków i rekomendacji co do kolejnych edycji konkursu.

DZIAŁANIA MERYTORYCZNE będą realizowane na terenie całej Wielkopolski, na obszarach wiejskich oraz w małych i średnich miastach do 100 000 mieszkańców (tj. z wyłączeniem Poznania).


Koordynatorką projektu jest Joanna Piechocka - joanna.piechocka@pisop.org.pl, 534 205 699

Kwota dofinansowania projektu wynosi: 1 300 000,00 zł


Projekt sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Wsparcia Organizacji Pozarządowych MOC MAŁYCH SPOŁECZNOŚCI.

 


Wyniki Konkursu Mikrodotacji Moc Małych Społeczności w Wielkopolsce

Wyniki Konkursu Mikrodotacji Moc Małych Społeczności w Wielkopolsce

Z wielką przyjemnością zamieszczamy listę oceny merytorycznej w ramach Konkursu Mikrodotacji Moc Małych Społeczności w Wielkopolsce! Wszystkim Zwycięzcom gratulujemy! Od jutra będziemy...

Czytaj dalej
Wyniki oceny formalnej - Moc Małych Społeczności w Wielkopolsce

Wyniki oceny formalnej - Moc Małych Społeczności w Wielkopolsce

Publikujemy wyniki oceny formalnej przeprowadzonej w Konkursie Mikrodotacji Moc Małych Społeczności w Wielkopolsce. Informujemy, że uzyskany wynik pozytywny nie jest jednoznaczny z...

Czytaj dalej
Wiesz, jak reagować na kryzysy? Zdobądź do 10 tysięcy złotych na realizację pomysłu

Wiesz, jak reagować na kryzysy? Zdobądź do 10 tysięcy złotych na realizację pomysłu

Minimum 780 tysięcy złotych trafi do wielkopolskich organizacji społecznych i grup nieformalnych, którym zależy na podnoszeniu świadomości mieszkańców i budowaniu odporności na sytuacje...

Czytaj dalej

Realizujecie projekt w ramach Mocy Małych Społeczności w Wielkopolsce? Pamiętajcie o odpowiednim oznakowaniu.

  • Grafiki

Na górze lub na dole grafik umieszczamy belkę z odpowiednim zestawieniem znaków [załącznik poniżej]. Logotypy powinny się znaleźć na białym tle, aby nic nie zakłócało ich widoczności. Na grafice możecie też umieścić logotyp swojej organizacji. Pamiętajcie, aby każdy miał podobną wielkość. 

  • Plakaty, tablice projektowe, broszury

Na górze lub na dole umieszczamy formatkę o finansowaniu:

Projekt sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Wsparcia Organizacji Pozarządowych MOC MAŁYCH SPOŁECZNOŚCI.

Na górze lub na dole umieszczamy belkę z odpowiednim zestawieniem znaków [załącznik poniżej]. Na plakacie/tablicy możecie też umieścić logotyp swojej organizacji. Pamiętajcie, aby każdy miał podobną wielkość. 

  • Drobne gadżety
Niektóre materiały informacyjno-promocyjne, ze względu na swoją wielkość, nie pozwalają na zastosowanie pełnego zestawienia znaków z napisem informacyjnym. Jeśli przedmiot jest mały i pełna nazwa programu lub funduszu celowego oraz napis informacyjny nie będą czytelne, umieść pełnokolorowy:
• znak Komitetu do spraw Pożytku Publicznego,
• sygnet NIW-CRSO,
• znak właściwego programu lub funduszu celowego (bez pełnej nazwy programu lub funduszu).
Minimalna wysokość skróconego zestawienia znaków to 15 mm (w druku) lub 70 px (na ekranie). Wszystkie znaki w zestawieniu muszą być tej samej wielkości. Skrócone zestawienia znaków w wersji achromatycznej oraz w kolorze znajdują się w załączniku.

  • Artykuły

Na końcu publikacji umieszczamy formatkę o finansowaniu:

Projekt sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Wsparcia Organizacji Pozarządowych MOC MAŁYCH SPOŁECZNOŚCI.

  • Social media

Publikujecie post na Facebooku lub instagramie? Umieśćcie tam zdanie: Projekt sfinansowano ze środków @narodowyinstytutwolnosci w ramach #MocMałychSpołeczności.

Wraz z oznaczeniem profili: @SpoleczenstwoObywatelskieKPRM @stowarzyszeniecentrumpisop

Wtedy szybciej zobaczymy efekty Waszych projektów! Przykład posta znajduje się tutaj - KLIK.



Szczegółowe zasady promocji projektów (namioty, audycje radiowe, spoty i inne, znajdują się w podręczniku TUTAJ).

Macie wątpliwości? Odezwijcie się do Opiekuna/Opiekunki Waszego projektu.