Wyniki wyszukiwania dla

Brak wyników wyszukiwania

AS BIZNESU nr 21 - DNA fundacji korporacyjnych

Interesariusze kierują wobec przedsiębiorstw swoje oczekiwania nie tylko dotyczące jakości, dobrej obsługi, rozsądnej ceny i  wyników finansowych, ale także efektów społecznych. Na szczęście coraz więcej menadżerów ma tę świadomość – w  badaniu The McKinsey Quarterly 84% badanych spośród 4238 zarządzających ze 116 krajów stwierdziło, że generowanie wysokich zysków wymaga jednoczesnego wkładu firmy w  szeroko pojęte dobro publiczne. Dobro to można zaś kształtować, współpracując z lokalnymi organizacjami pozarządowymi lub – powołując swoją. Karol Krzyczkowski i Tadeusz Joniewicz w Temacie Numeru wskazują, że fundację korporacyjną warto założyć, jeśli ma to być działalność bardziej usystematyzowana, długookresowa i przede wszystkim o większej skali. Takie rozwiązanie przyjęło już 189 przedsiębiorstw w Polsce. Warto więc poznać DNA tej formy społecznej odpowiedzialności. 

Odpowiedzi na wiele pytań, dotyczących fundacji korporacyjnych, dostarcza raport Forum Darczyńców w  Polsce między innymi na temat powiązań z  firmami, zasobów, którymi dysponują czy największych wyzwań (Badania). Temat rozwija Ewa Krupa z Fundacji Orange w Wywiadzie. Jak zwykle także inspirujemy! Tym razem Dobre Praktyki dostarczają fundacje: Rodziny DUDA im. Maksymiliana Duda i Amicis. Kropkę nad i w odpowiedzi na pytanie, czy fundacja korporacyjna to Korpościema czy pro publico bono? – stawiamy w rubryce Plus/Minus. 

W  numerze zastanawiamy się także: Jak bez dużych nakładów ekologia może przynosić oszczędności ekonomiczne? – oraz jak społeczna odpowiedzialność może wyglądać w  podmiocie publicznym (Inny Punkt Widzenia). 

Bez względu na zakres i  formę wdrażania społecznej odpowiedzialności życzę Państwu wielu sukcesów we współpracy z interesariuszami! 

Ewa Gałka Redaktor naczelna