AS BIZNESU nr 23 - Zmiany w CSR
Przyszłość należy do tych, którzy przygotowują się do niej dziś – powiedział Malcolm X, jeden z przywódców afroamerykańskiego ruchu walczącego o równouprawnienie w Stanach Zjednoczonych. To samo dotyczy naszych organizacji. I chociaż nie zawsze musimy w pełni podążać za trendami, to warto je poznać. Równolegle bowiem rosnąca świadomość wszystkich interesariuszy – począwszy od klientów, poprzez kontrahentów i sąsiadów aż do pracowników – nakłada na organizacje coraz wyższe wymogi dotyczące ich funkcjonowania. Fakt, że jest Coraz ważniejszy CSR nie tylko dla dużych, ale także dla małych firm – podkreśla Liliana Anam w wywiadzie.
Plany warto oprzeć na zapoznaniu się z tym, jakie będą Trzy ważne trendy odpowiedzialnego biznesu w 2018 roku i uzupełniająco sprawdzić fakty zebrane w Kilka ważnych badań. Prezentują one kluczowe kierunki, które warto uwzględnić w działalności – m.in. stosowanie zasad etycznych, ochrona środowiska naturalnego, tworzenie przyjaznych warunków pracy. To, co będziemy wdrażać w naszych organizacjach w najbliższych kilkunastu latach, z pewnością powinno się mieścić w przygotowanej przez ONZ Agendzie 2030 – 17 celów Zrównoważonego Rozwoju (Warto Wiedzieć).
Jak zawsze polecamy sprawdzone rozwiązania. Tym razem przybliżamy inicjatywy nastawione na budowanie trwałych relacji z klientami podpoznańskiej Nesperty oraz sieci Lidl (Dobra Praktyka). Zaufanie ma coraz wyższą cenę, w mniejszym stopniu kierujemy się masową reklamą co indywidualnym poleceniem. W tym kontekście w Innym Punkcie Widzenia podejmujemy temat rekomendacji jako przyczyny zysku.
W Numerze podsumowujemy także trzeci Plebiscyt Asa Odpowiedzialnego Biznesu, który docenia społecznie odpowiedzialne praktyki wielkopolskich przedsiębiorców oraz – skoro o trendach piszemy – wskazujemy nowe kierunki kulinarne oparte o owady (Po Godzinach)! Polecam, jak zwykle, także pozostałe artykuły, życząc udanych decyzji: tych bieżących i dotyczących przyszłości.
Ewa Gałka
redaktor naczelna