Wyniki wyszukiwania dla

Brak wyników wyszukiwania

LOWES - Leszczyński Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej W trakcie realizacji

Nakręcamy ekonomię społeczną! To hasło, które przyświeca działaniom Leszczyńskiego Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej. 

Projekt realizowany jest od 2018 do 2022 r. na terenie subregionu leszczyńskiego (tj. na terenie powiatów: gostyńskiego, grodziskiego, kościańskiego, leszczyńskiego i miasta Leszna, międzychodzkiego, nowotomyskiego, rawickiego, wolsztyńskiego).

W ramach projektu podejmujemy działania na kilku ETAPACH:

NA ETAPIE TWORZENIA PRZEDSIĘBIORSTWA SPOŁECZNEGO: Osoby, które chcą prowadzić przedsiębiorstw społeczne mogą liczyć na wsparcie LOWES od momentu pojawienia się pomysłu na prowadzenie działalności gospodarczej, przez procedurę rejestracji aż po podjęcie działalności ekonomicznej i uzyskanie stabilnej pozycji na rynku. Mogą także otrzymać wsparcie finansowe, które pomoże im na początku działalności.

Oferta LOWES w zakresie tworzenia przedsiębiorstwa społecznego kierowana jest do osób zagrożonych wykluczeniem społecznym tj. bezrobotnych, matek powracających na rynek pracy, osób z niepełnosprawnością, absolwentów szkół, osób wychodzących z instytucji i placówek opiekuńczo wychowawczych.

W BIEŻĄCYM FUNKCJONOWANIU: Podmioty ekonomii społecznej w ramach LOWES otrzymują wsparcie obejmujące m.in. szkolenia, doradztwo oraz usługi prawne, księgowe i marketingowe będące odpowiedzią na potrzeby związane z bieżącym funkcjonowaniem. Dostają także narzędzia i instrumenty finansowe umożliwiające im tworzenie nowych miejsc pracy. W bieżącym funkcjonowaniu LOWES wspiera wszystkie podmioty ekonomii społecznej z subregionu leszczyńskiego.

W ROZWOJU LOKALNYM: LOWES prowadzi także szereg działań mających na celu budowanie aktywnych i odpowiedzialnych społeczności. W tym zakresie organizuje szereg spotkań i wydarzeń, wspiera liderów lokalnych, a także włącza w działania partnerów samorządowych, społecznych i biznesowych oraz mieszkańców.

Koordynatorką projektu jest Anna Kaczmarek - anna.kaczmarek@pisop.org.pl, 534 202 744
Koordynatorką merytoryczną projektu jest Anna Jądrzyk - anna.jadrzyk@pisop.org.pl, 534 205 699

Leszczyński Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej działa zgodnie ze Standardami Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej. 

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.



Zakres dostępności w podmiotach publicznych

Zakres dostępności w podmiotach publicznych

Jak przygotować się do obsługi klienta z niepełnosprawnością? W jaki sposób napisać tekst, aby był łatwy do przeczytania i zrozumienia dla wszystkich? Serdecznie zapraszamy pracowników...

Czytaj dalej
Happening promujący przedsiębiorczość społeczną

Happening promujący przedsiębiorczość społeczną

Czym jest przedsiębiorczość społeczna? Co to spółdzielnia socjalna? Jak działa spółka non profit? Co kryje się pod tymi pojęciami, o których część mieszkańców słyszy sporadycznie w...

Czytaj dalej
Jak skutecznie pokazać się w sieci?

Jak skutecznie pokazać się w sieci?

Czy warto prowadzić firmowe konto na portalu społecznościowym? Jakie możliwości daje reklama na Facebooku? O co chodzi z targetowaniem odbiorców? Jeśli prowadzisz organizację pozarządową,...

Czytaj dalej
BUNIA ugościła seniorów

BUNIA ugościła seniorów

Piękne lasy w słoiku były efektem warsztatów, na które Centrum PISOP we współpracy z Fundacją Aktywny Senior BUNIA z Kościana zaprosiło miejscowych seniorów. Zainteresowanie okazało się...

Czytaj dalej
Zapraszamy seniorów z Kościana i okolic

Zapraszamy seniorów z Kościana i okolic

Małe grono, miła atmosfera i dawka kreatywności! Jesteś seniorem z głową pełną pomysłów? Chcesz spędzić popołudnie w ciekawy sposób? Zapraszamy do wzięcia udziału w spotkaniu w Domu...

Czytaj dalej
Spotkanie o działalności społecznej i CSR w Kościanie

Spotkanie o działalności społecznej i CSR w Kościanie

Jesteś przedsiębiorcą z terenu powiatu kościańskiego i jesteś głodny nowej wiedzy? Koniecznie weź udział w spotkaniu, które Centrum PISOP wraz z Ośrodkiem Wspierania Przedsiębiorczości w...

Czytaj dalej
Księgowość dla zarządów organizacji pozarządowych

Księgowość dla zarządów organizacji pozarządowych

Jakie są podstawowe podatki w funkcjonowaniu organizacji pozarządowej? Jak współpracować z księgowym? Kiedy stosować uproszczenia? Jeżeli działasz w zarządzie NGO i chcesz poznać...

Czytaj dalej
Zatrudnianie i rozwiązywanie umów z pracownikami w przedsiębiorstwach społecznych

Zatrudnianie i rozwiązywanie umów z pracownikami w przedsiębiorstwach społecznych

Jakie są prawa i obowiązki pracodawcy, a jakie pracownika? Którą umowę zaproponować i jakie koszty się z nią wiążą? Zapraszamy na warsztat doradczy „Jak zatrudniać i rozwiązywać umowy z...

Czytaj dalej
Czerwcowe spotkania partnerskie

Czerwcowe spotkania partnerskie

Za nami trzy spotkania partnerskie w Rawiczu, Wilkowicach i Rakoniewicach, podczas których  omówiliśmy zasad współpracy i budowania relacji. Co słychać u współpracujących z Centrum...

Czytaj dalej
Status organizacji pożytku publicznego - korzyści i obowiązki

Status organizacji pożytku publicznego - korzyści i obowiązki

Zastanawiacie się nad uzyskaniem statusu OPP ? Weźcie udział w naszym spotkaniu i dowiedzcie się, jakie przywileje i obowiązki się z tym wiążą. Zapraszamy na nasz warsztat online „...

Czytaj dalej
Zapraszamy na warsztaty konsultacyjne

Zapraszamy na warsztaty konsultacyjne

Po wielu latach oczekiwań powstał projekt ustawy o ekonomii społecznej. Ustawa bezpośrednio dotyczy przedsiębiorstw społecznych i reguluje zasady działania m.in. spółdzielni socjalnych,...

Czytaj dalej
Warsztat "Dokumentacja w organizacji pozarządowej - co mamy a co powinniśmy mieć?"

Warsztat "Dokumentacja w organizacji pozarządowej - co mamy a co powinniśmy mieć?"

Działasz w organizacji pozarządowej, stale gonią cię terminy, a dokumenty piętrzą się na półkach? Zachowaj spokój, pomożemy ci uporządkować myśli. Zapraszamy do udziału w warsztacie...

Czytaj dalej
Warsztat "Organizacja wydarzeń krok po kroku"

Warsztat "Organizacja wydarzeń krok po kroku"

Działasz społecznie, organizujesz wydarzenia, ale masz wrażenie, że ich formuła już dawno się wyczerpała? Biegniemy z pomocą! Zapraszamy na warsztat doradczy „Z korzyścią dla lokalnej...

Czytaj dalej
Warsztaty z sitodruku ze Spółdzielnią Socjalną OMNES

Warsztaty z sitodruku ze Spółdzielnią Socjalną OMNES

Nie samą pracą żyje człowiek. Wygospodarujcie dla siebie wolne popołudnie i weźcie udział w zorganizowanych przez Centrum PISOP oraz Spółdzielnię Socjalną OMNES kreatywnych warsztatach....

Czytaj dalej
CUS Rawicz – miejsce integracji różnych środowisk

CUS Rawicz – miejsce integracji różnych środowisk

Współorganizowane przez Centrum PISOP spotkanie pn. „Popołudniowa kawa z rawicką aktywnością społeczną” oficjalnie zainaugurowało działalność Centrum Usług Społecznych w Rawiczu. 1...

Czytaj dalej
VIII Komisja Oceny Wniosków zakończona

VIII Komisja Oceny Wniosków zakończona

W dniach 2122 kwietnia br. odbyła się ósma Komisja Oceny Wniosków (KOW). Komisja oceniała wnioski o udzielenie dotacji na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych  lub istniejących...

Czytaj dalej
Spotkanie "Hejt i problemy w komunikacji, czyli jak radzić sobie z trudnym klientem?"

Spotkanie "Hejt i problemy w komunikacji, czyli jak radzić sobie z trudnym klientem?"

Droga do porozumienia bywa kręta i stresująca. Warto więc nauczyć się sztuki opanowania i kompromisu. Jak poradzić sobie z trudnym klientem? O tym porozmawiamy podczas kwietniowego...

Czytaj dalej
Centrum Usług Społecznych – nowe oblicze pomocy społecznej w Rawiczu

Centrum Usług Społecznych – nowe oblicze pomocy społecznej w Rawiczu

Duże zmiany w Rawiczu. Miasto jest jednym z pięciu miejsc w Wielkopolsce, w którym działalność rozpoczyna Centrum Usług Społecznych. Brzmi ciekawie? Centrum PISOP w ramach współpracy z CUS...

Czytaj dalej
Sprawozdanie finansowe organizacji pozarządowej krok po kroku

Sprawozdanie finansowe organizacji pozarządowej krok po kroku

Zajmujecie się księgowością, ale targają wami wątpliwości dotyczące organizacji pozarządowych i tworzonych dla nich dokumentów? Postaramy się je rozwiać podczas warsztatu doradczego 22...

Czytaj dalej
Tworzenie prostych grafik w Canvie

Tworzenie prostych grafik w Canvie

Jak zostać zauważonym w sieci małym kosztem? Czy istnieje intuicyjne narzędzie do tworzenia podstawowych grafik? Chętnie odpowiemy na te i inne pytania podczas naszego kolejnego,...

Czytaj dalej
Zdalne posiedzenia władz organizacji pozarządowej

Zdalne posiedzenia władz organizacji pozarządowej

Stan zagrożenia epidemicznego nie sprzyja organizacji posiedzeń i spotkań, tak ważnych dla prawidłowego funkcjonowania każdej organizacji i firmy. Można to jednak robić w bezpieczny sposób...

Czytaj dalej
Spotkanie "Prawne aspekty prowadzenia działalności w formie NGO" (AKTUALIZACJA)

Spotkanie "Prawne aspekty prowadzenia działalności w formie NGO" (AKTUALIZACJA)

UWAGA Nastąpiła zmiana godziny rozpoczęcia spotkania Serdecznie zapraszamy do udziału w warsztacie doradczym online pn. „Prawne aspekty prowadzenia działalności w formie organizacji...

Czytaj dalej
Spotkanie "Wsparcie dla sektora NGO w ramach tarczy antykryzysowej 7.0"

Spotkanie "Wsparcie dla sektora NGO w ramach tarczy antykryzysowej 7.0"

Już 11 marca br. zapraszamy przedsiębiorstwa społeczne z subregionu leszczyńskiego do udziału w spotkaniu online pt. "Wsparcie zewnętrzne dla sektora NGO w okresie pandemii dla...

Czytaj dalej
Nabór wniosków o udzielenie dotacji na utworzenie miejsca pracy

Nabór wniosków o udzielenie dotacji na utworzenie miejsca pracy

Informujemy, iż w dniu 21 kwietnia 2021 r. odbędzie się kolejna Komisja Oceny Wniosków o udzielenie dotacji na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach...

Czytaj dalej
Spotkanie "Lider w kryzysie czyli wypalenie działaczy społecznych"

Spotkanie "Lider w kryzysie czyli wypalenie działaczy społecznych"

Jesteś działaczem społecznym, a misją Twojej organizacji jest aktywizacja społeczności lokalnej, wspieranie osób potrzebujących, starasz się zmienić świat wokół siebie? Czas pandemii, ale...

Czytaj dalej
Warsztat doradczy on-line pn. „Rachunek zysków i strat w organizacji pozarządowej – w szczegółach”

Warsztat doradczy on-line pn. „Rachunek zysków i strat w organizacji pozarządowej – w szczegółach”

Serdecznie zapraszamy do udziału w warsztacie doradczym online pn. „ Rachunek zysków i strat w organizacji pozarządowej – w szczegółach ”, które odbędzie się 11.03.2021 w godz. 17.00 –...

Czytaj dalej
 Ruszamy ze Szkołą Tworzenia Projektów!

Ruszamy ze Szkołą Tworzenia Projektów!

Chcesz zwiększyć skuteczność Twojej organizacji przy pozyskiwaniu dotacji? Zacznij od opracowania dobrego projektu. Jak to zrobić? Weź udział w Szkole Tworzenia Projektów realizowanej...

Czytaj dalej
Akademia Zarządzania Działalnością Odpłatną

Akademia Zarządzania Działalnością Odpłatną

Myślisz o działalności odpłatnej w organizacji? Nie wiesz od czego zacząć? Na początek, weź udział w Akademia Zarządzania Działalnością Odpłatną, cyklu szkoleniowodoradczym, kierowanym do...

Czytaj dalej
Rachunek zysków i strat w organizacji pozarządowej – w szczegółach

Rachunek zysków i strat w organizacji pozarządowej – w szczegółach

Serdecznie zapraszamy do udziału w warsztacie doradczym online pn. „Rachunek zysków i strat w organizacji pozarządowej – w szczegółach”, które odbędzie się 18.02.2021 w godz. 16.00 –...

Czytaj dalej
ABC ochrony danych osobowych

ABC ochrony danych osobowych

Serdecznie zapraszamy organizacje pozarządowe do udziału w warsztacie doradczym online  pn. „ABC ochrony danych osobowych”, które odbędzie się 25.02.2021 w godz. 10.00 – 13.00. ...

Czytaj dalej
Szkolenie - Rozliczanie zadania publicznego

Szkolenie - Rozliczanie zadania publicznego

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu online z zakresu rozliczenia zadania publicznego oraz dokumentacji projektowej, które odbędzie się 15 stycznia, w godzinach 16.00 20.00....

Czytaj dalej
Po VII Komisji Oceny Wniosków  o udzielenie dotacji

Po VII Komisji Oceny Wniosków o udzielenie dotacji

W dniu 9.12 br. odbyła się siódma Komisja Oceny Wniosków (KOW). Komisja oceniała wnioski o udzielenie dotacji na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych  lub istniejących...

Czytaj dalej
Rozliczanie zadania publicznego

Rozliczanie zadania publicznego

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu online z zakresu rozliczenia zadania publicznego oraz dokumentacji projektowej, które odbędzie się  w dwóch terminach 10.12.2020 r. w...

Czytaj dalej
Szkolenie "rozliczenie zadania publicznego"

Szkolenie "rozliczenie zadania publicznego"

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu online z zakresu rozliczenia zadania publicznego oraz dokumentacji projektowej, które odbędzie się 3.12.2020 r. w godz. 13.0016.15. Szkolenie...

Czytaj dalej
Warsztat doradczy „Jak przeprowadzić inwentaryzację w organizacji społecznej?”

Warsztat doradczy „Jak przeprowadzić inwentaryzację w organizacji społecznej?”

Inwentaryzacja to ogół czynności rachunkowych, których celem jest sporządzenie szczegółowego spisu składników majątkowych. Jak przeprowadzić inwentaryzację w organizacji społecznej?...

Czytaj dalej
Szkolenie z zakresu tworzenia projektów

Szkolenie z zakresu tworzenia projektów

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu online z zakresu ABC tworzenia projektów, które odbędzie się 4.12.2020 r. w godz. 9.0013.30. Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się jakie...

Czytaj dalej
Rozliczenia zadania publicznego oraz dokumentacji projektowej

Rozliczenia zadania publicznego oraz dokumentacji projektowej

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu online z zakresu rozliczenia zadania publicznego oraz dokumentacji projektowej, które odbędzie się 3.12.2020 r. w godz. 13.0016.15. Szkolenie...

Czytaj dalej
Najbliższa Komisja Oceny Wniosków

Najbliższa Komisja Oceny Wniosków

Informujemy, iż w dniu 9 grudnia 2020 r. odbędzie się kolejna Komisja Oceny Wniosków o udzielenie dotacji na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach...

Czytaj dalej
BINGO – jak dobrze zarządzać organizacją!

BINGO – jak dobrze zarządzać organizacją!

Z badania firmy doradczej Deloitte „Crisis Management Survey” wynika, że 86 proc. organizacji wierzy, że są wystarczająco przygotowane na wypadek kryzysu. Od kilku miesięcy to przekonanie...

Czytaj dalej
Szkoła fundraisingu dla początkujących

Szkoła fundraisingu dla początkujących

Serdecznie zapraszamy na cykl szkoleń  pn. „Szkoła fundraisingu dla początkujących”. Uczestnicy cyklu dowiedzą się wszystkiego, co powinni wiedzieć zanim rozpoczną przygodę z...

Czytaj dalej
Jak optymalizować działania firmy z udziałem przedsiębiorstw społecznych

Jak optymalizować działania firmy z udziałem przedsiębiorstw społecznych

Serdecznie zapraszamy przedstawicieli biznesu do wzięcia udziału w spotkaniu pn. „Jak optymalizować działania firmy z udziałem przedsiębiorstw społecznych”, które odbędzie się w 28...

Czytaj dalej
Forum Ośrodków Pomocy Społecznej

Forum Ośrodków Pomocy Społecznej

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w Forum Ośrodków Pomocy Społecznej „Pomoc społeczna w czasie pandemii”, które odbędzie się 7 października 2020 r. w godz. 9.301300 w Ratuszu w...

Czytaj dalej
Cykl szkoleniowy "Szkoła komunikacji"

Cykl szkoleniowy "Szkoła komunikacji"

Zastanawiacie się czasem dlaczego o innych organizacjach głośno w prasie, mediach społecznościowych i tradycyjnych a Wasza jest jakby w cieniu? Przed nami wartościowe wydarzenie, które z...

Czytaj dalej
Podsumowanie prac partnerstwa lokalnego gminy Wolsztyn

Podsumowanie prac partnerstwa lokalnego gminy Wolsztyn

Serdecznie zapraszamy przedstawicieli organizacji, biznesu oraz mieszkańców gminy Wolsztyn do udziału w spotkaniu podsumowującym pracę partnerstwa lokalnego na rzecz rozwoju turystyki...

Czytaj dalej
Nowe wzory ofert – sprawozdania a rezultaty

Nowe wzory ofert – sprawozdania a rezultaty

Serdecznie zapraszamy przedstawicieli organizacji pozarządowych do udziału w spotkaniu online pt. „Nowe wzory ofert – sprawozdania a rezultaty”. Spotkanie online odbędzie się 21 września...

Czytaj dalej
Procedury w organizacji społecznej

Procedury w organizacji społecznej

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu pt. „Procedury w organizacji społecznej, czyli o czym musimy pamiętać”, zaplanowanym na 30 września 2020 r. w godz. 9.3013.30 w restauracji...

Czytaj dalej
Jarmark Pomysłów w Pogorzeli!

Jarmark Pomysłów w Pogorzeli!

Zapraszamy do wspólnej zabawy w ramach Lokalnego Jarmarku Pomysłów – Targów Ekonomii Społecznej, które odbędą się 13 września od godz. 15.00 przy Placu Powstańców Wlkp. w Pogorzeli....

Czytaj dalej
Planowanie strategiczne w organizacji

Planowanie strategiczne w organizacji

W kolejnych konkursach dla organizacji społecznych takich jak np. PROO, czy EOG, pojawia się obowiązek opracowania strategicznego planu rozwoju organizacji. Jakie elementy powinien...

Czytaj dalej
Komisja Oceny Wniosków zakończona

Komisja Oceny Wniosków zakończona

W dniu 15.07 br. odbyła się szósta Komisja Oceny Wniosków (KOW). Komisja oceniała wnioski o udzielenie dotacji na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych  lub istniejących...

Czytaj dalej
Wyzwania przedsiębiorstw społecznych wobec pandemii

Wyzwania przedsiębiorstw społecznych wobec pandemii

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w spotkaniu partnerskim online pn. „Wyzwania przedsiębiorstw społecznych wobec pandemii”, które odbędzie się 23 lipca 2020 r. o godz. 13.00....

Czytaj dalej
Tarcza antykryzsowa 4.0 wobec przedsiębiorczości społecznej

Tarcza antykryzsowa 4.0 wobec przedsiębiorczości społecznej

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w spotkaniu animacyjnym online pn. „Tarcza antykryzysowa 4.0 wobec przedsiębiorczości społecznej”, które odbędzie się 17 lipca 2020 r. o godz....

Czytaj dalej
Webinarium - „Każdy chce być zrozumiany - o skutecznej komunikacji”

Webinarium - „Każdy chce być zrozumiany - o skutecznej komunikacji”

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w webinarium „Każdy chce być zrozumiany o skutecznej komunikacji”, które odbędzie się 7 lipca 2020 r. w godz. 11.001300. Webinarium poprowadzi...

Czytaj dalej
Komisja Oceny Wniosków

Komisja Oceny Wniosków

Informujemy, iż w dniu 15 lipca 2020 r. odbędzie się kolejna Komisja Oceny Wniosków o udzielenie dotacji na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach...

Czytaj dalej

Webinarium „Narzędzia pracy zdalnej"

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w webinarium „Narzędzia pracy zdalnej”, które odbędzie się 23 czerwca 2020 r . w godz. 11.0012.30. Webinarium poprowadzi Bartosz...

Czytaj dalej
Wsparcie Urzędu Miasta Leszna dla organizacji pozarządowych

Wsparcie Urzędu Miasta Leszna dla organizacji pozarządowych

Wiele organizacji boryka się z różnorodnymi problemami będącymi następstwem pandemii. Wychodząc naprzeciw Państwa potrzebom i oczekiwaniom serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w...

Czytaj dalej
Dostosowanie treści internetowych do osób z niepełnosprawnościami

Dostosowanie treści internetowych do osób z niepełnosprawnościami

Jak przygotowywać teksty i grafikę na strony www i Facebooka, żeby były przyjazne osobom z niepełnosprawnościami? Okazuje się, że wcale nie jest to takie trudne! Serdecznie zapraszamy do...

Czytaj dalej
Tworzenie informacji prasowej

Tworzenie informacji prasowej

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w webinarium „Tworzenie informacji prasowej”, które odbędzie się 19 maja 2020 r. w godz. 10.001100. Dobra informacja to podstawa sukcesu...

Czytaj dalej
RODO - prawa i obowiązki

RODO - prawa i obowiązki

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniu branżowym w formie webinarium „RODO – prawa i obowiązki”, które odbędzie się 14 maja 2020 r. w godz. 11.001300. Webinarium...

Czytaj dalej
Pożyczki dla przedsiębiorstw społecznych

Pożyczki dla przedsiębiorstw społecznych

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w webinarium „Pożyczki dla przedsiębiorstw społecznych”, które odbędzie się 7   maja 2020 r. w godz. 13.0014.30 . Webinarium poprowadzi...

Czytaj dalej
Komunikacja w social mediach

Komunikacja w social mediach

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w webinarium „Komunikacja w social mediach”, które odbędzie się 5 maja 2020 r. w godz. 11.0012.30. Webinarium poprowadzi Ewelina Abramowicz,...

Czytaj dalej
Bank Rozwiązań na rzecz współpracy

Bank Rozwiązań na rzecz współpracy

Serdecznie zapraszamy przedstawicieli urzędów, szczególnie pełnomocników ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, do udziału w spotkaniu online pt. „ Bank Rozwiązań na rzecz...

Czytaj dalej
„Stowarzyszenie czy fundacja - co wybrać?" - pierwsze webinarium

„Stowarzyszenie czy fundacja - co wybrać?" - pierwsze webinarium

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu webinariów, które rozpoczynamy z początkiem kwietnia. Pierwsze webinarium na temat „Stowarzyszenie czy fundacja co wybrać? Rejestracja...

Czytaj dalej

Wiosenny Jarmark Pomysłów czas start!

Przed nami kolejny Jarmark Pomysłów – Targi Ekonomii Społecznej. Targi odbędą się 4 kwietnia br. w godzinach od 10.00 do 14.00, tym razem w wiosennej scenerii na placu Metziga. ...

Czytaj dalej
 Doceń się - Zapraszamy do udziału Forum Liderów

Doceń się - Zapraszamy do udziału Forum Liderów

Serdecznie zapraszamy do udziału w Forum Liderów „Doceń się, czyli zainwestuj w swój rozwój” . Forum odbędzie się 11 marca 2020 r. w godz. 9.45 14.45 w Muzeum Okręgowym w Lesznie , ul....

Czytaj dalej
Pracownicy w przedsiębiorstwach społecznych

Pracownicy w przedsiębiorstwach społecznych

Zatrudnianie pracowników w przedsiębiorstwach społecznych to temat, z którym warto zapoznać się trochę bliżej. Choć kodeks pracy obowiązuje wszystkich jednakowo, musimy pamiętać,...

Czytaj dalej

Szkolenie nt tworzenia projektów w Lesznie

Nowy rok to nowe możliwości rozwoju i nowe szanse na realizacje ciekawych projektów, które z naszym wsparciem z pewnością wykorzystają Państwo doskonale. Lada moment ruszy konkurs...

Czytaj dalej

Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich PISOP


Biuro w Lesznie

Plac Jana Metziga 26/6
64-100 Leszno
Tel. 65 520 78 86


Zapraszamy od poniedziałku do piątku:

Imię i nazwiskoStanowiskoDzieńGodzina
Anna JądrzykEkspertka systemu wsparcia i inkubacji Poniedziałek - piątek7.00-15.00
Anna KaczmarekKoordynatorka projektu  Poniedziałek - piątek7.30-15.30 
Justyna Schaefer-Kurkowiak  Ekspertka ds. rozwoju lokalnego i partnerstw Poniedziałek - piątek8.00-16.00
Natalia Pawlicka Doradczyni biznesowa/doradczyni kluczowa Poniedziałek, środa, czwartek 8.00-16.00
Natalia Szymanowska Animatorka Poniedziałek-piątek 7.00-15.00
Mikołaj Kostaniak Doradca kluczowy Wtorek, środa, piątek 7.00-15.00
Joanna Stawecka-Syc Doradczyni biznesowa/doradczyni kluczowa Poniedziałek, wtorek, czwartek 8.00-16.00
Magdalena Drótkowska Specjalistka ds. reintegracji Poniedziałek - piątek 8.00-15.00
Beata Donaj Doradczyni kluczowa Środa, czwartek 9.00-14.00
Renata Marszałek Specjalistka ds. rozliczeń Poniedziałek - piątek 7.30-15.30
Magdalena Wróblewska  Specjalistka ds. współpracy Poniedziałek - piątek 7.30-15.30
Anna Twardowska Ekspertka w zakresie działań informacyjno-edukacyjnych Poniedziałek - piątek 7.30-15.30


Uwagi do pracy OWES oraz jakości świadczonych usług wsparcia ekonomii społecznej można zgłaszać bezpośrednio do OWES (mailem na adres: pisop@pisop.org.pl lub za pośrednictwem poniższego formularza zgłoszeniowego) oraz do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (info@mrpips.gov.pl).

Co to są przedsiębiorstwa społeczne? 

Podmiotami, które łączą działalność gospodarczą z działalnością społeczną. To m.in. spółdzielnie socjalne, organizacje pozarządowe prowadzące działalność gospodarczą, spółki non-profit i inne, które zatrudniają co najmniej 50% osób z grup zagrożonych wykluczeniem społecznym (w tym niepełnosprawnych, bezrobotnych) lub 30% osób o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności. 

W przedsiębiorstwa społecznych zysk nie podlega podziałowi. Jest przeznaczany na wzmocnienie potencjału przedsiębiorstwa i na działalność społeczną prowadzoną na rzecz społeczności lokalnej. Przede wszystkim jednak przekazywany na tzw. reintegrację zawodową i społeczną, która ma pomoc osoby zagrożonym wykluczeniem lepiej funkcjonować w miejscu pracy oraz w społeczności. 

W subregionie leszczyńskim działa kilkadziesiąt przedsiębiorstw społecznych. Korzystanie z ich usług jest formą zakupów społecznie odpowiedzialnych. 

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą tych przedsiębiorstw, która znajduje się w przygotowanym przez nas Przewodniku.

Przewodnik po przedsiębiorstwach społecznych w subregionie leszczyńskim  

Powiat Międzychodzki Powiat Nowotomyski Powiat Wolsztyński Powiat Grodziski Powiat Kościański Powiat Leszczyński  Miasto Leszno Powiat Gostyński Powiat Rawicki

Wykaz przedsiębiorstw społecznych z subregionu leszczyńskiego


1. Powiat Międzychodzki

2. Powiat Nowotomyski

3. Powiat Wolsztyński

4. Powiat Grodziski

5. Powiat Kościański

6. Powiat Leszczyński

7. Miasto Leszno

8. Powiat Gostyński

9. Powiat Rawicki

Wiecie, co to kryje się pod nazwą podmioty reintegracyjne? 

To organizacje, które realizujących usługi reintegracji społecznej i zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Innymi słowy, ich zadaniem jest pomoc osobom m.in. z niepełnosprawnościami, długotrwale bezrobotnym, po innych życiowych przejściach lepiej funkcjonować na rynku pracy oraz w społeczności. Są wśród nich:

  • Centra Integracji Społecznej i Kluby Integracji Społecznej
  • Zakłady Aktywności Zawodowej 
  • Warsztaty Terapii Zajęciowej.

W ramach projektu LOWES wspieramy działania podmiotów reintegracyjnych działających na terenie subregionu leszczyńskiego (obejmującego powiaty: gostyński, grodziski, kościański, leszczyński i miasto Leszno, międzychodzki, nowotomyski, rawicki, wolsztyński).

W ramach swoich działań oferujemy:

  • szkolenia menadżerskie, związane ze wzmocnieniem kompetencji kadry w zarządzaniu podmiotem i pracy z zespołem pracowniczym
  • szkolenia kadry podmiotu związane z działalnością reintegracyjną
  • szkolenia umożliwiające uzyskanie kompetencji bądź kwalifikacji niezbędnych do świadczenia wysokiej jakości wsparcia reintegracyjnego
  • poradnictwo psychologiczne
  • konwersatorium na wybrany temat ze specjalistą
  • wizytę studyjną dla przedstawicieli podmiotów reintegracyjnych z subregionu
  • spotkania informacyjne dla pracowników/kadry podmiotów reintegracyjnych z zakresu tworzenia przedsiębiorstw społecznych tj. spółdzielni socjalnych.

Pomagamy także przy zakładaniu podmiotów reintegracyjnych poprzez doradztwo ogólne i możliwość skorzystania z porad prawnych, szkoleniowych, marketingowych. 

Szczegółową ofertę naszego Stowarzyszenia w tym temacie chętnie przedstawi Magdalena Drótkowska pod nr tel.: 534 202 744 lub mailem: magdalena.drotkowska@pisop.org.pl


Wiemy, jak duże znaczenie ma poszerzanie świadomości na temat ekonomii społecznej wśród lokalnej społeczności. Działania w ramach rozwoju lokalnego kierujemy więc do mieszkańców, urzędów, biznesu i mediów. Chcemy zwiększać ich wiedzę o ekonomii społecznej i przedsiębiorstwa społecznych działających na terenie subregionu leszczyńskiego oraz zachęcać do aktywności społecznej na rzecz swojego najbliższego otoczenia. 

W ramach działań rozwoju lokalnego organizujemy m.in.:

  • spotkania animacyjne dla mieszkańców
  • spotkania branżowe dla podmiotów ekonomii społecznej 
  • spotkania sieciujące
  • spotkania partnerskie
  • Lokalne Targi Ekonomii Społecznej
  • Subregionalny Targi Ekonomii Społecznej – Jarmark Pomysłów
  • Fora Ekonomii Społecznej
  • wizyty hospitacyjny dla młodzieży. 

Poszukujemy także i wspieramy liderów lojalnych – osoby, które chcą działać społecznie, inicjować nowe przedsięwzięcia na rzecz swojej małej ojczyzny. Dla liderów organizujemy:

  • szkolenia i webinaria
  • spotkania tematyczne
  • coaching
  • wizyty studyjne
  • konwersatoria służące wymianie doświadczeń.

Działamy na rzecz nawiązywania współpracy i budowania partnerstw wśród pomiotów ekonomii społecznej, ale także włączając w te działania urzędy i lokalny biznes. Nie zapominamy też o promocji działalności podmiotów ekonomii społecznej poprzez: artykuły, audycje radiowe i telewizyjne, konkursy, happeningi. Efekty naszych działań znajdziecie m.in. w zakładce Media.

O naszych działań w tym obszarze chętnie opowiedzą Wam: Natalia Szymanowska (tel. 534 202 744, natalia.szymanowska@pisop.org.pl) i Justyna Schaefer-Kurkowiak (tel. 534 205 699, justyna.schaefer@pisop.org.pl).


Doskonale wiemy, jak ważne jest bieżące wsparcie i jak cenne są porady specjalistów. Właśnie dlatego na każdym etapie rozwoju podmioty ekonomii społecznej z subregionu leszczyńskiego mogą liczyć na nasze wsparcie w postaci:


I. DORADZTWA OGÓLNEGO:

Nasi doradcy udzielają informacji m.in. w zakresie:

  • tworzenia fundacji, stowarzyszeń, spółdzielni socjalnych i innych podmiotów ekonomii społecznej
  • pozyskiwania źródeł finansowania na działalność społeczną
  • bieżącego funkcjonowania organizacji społecznych
  • zatrudnienia osób do pracy w przedsiębiorstwie społecznym
  • rejestracji lub rozwoju działalności gospodarczej w organizacji społecznej.

Na doradztwo chętnie umówi Was Magdalena Wróblewska (tel. 534 202 744, magdalena.wroblewska@pisop.org.pl). 


II. DORADZTWA I USŁUG:

1. PRAWNYCH

Doradztwo i usługi świadczone są przez wykwalifikowanych prawników, którzy doradzą m.in. w zakresie: 

  • zmian w statucie
  • zmian w KRS
  • zatrudniania pracowników
  • konsultacji umów pracowniczych.


Świadczą także usługi prawne z tematyki:

  • tworzenia umów
  • przygotowania polityki bezpieczeństwa danych osobowych
  • sporządzania opinii i interpretacji prawnych.


Prawnicy pełnią dyżury minimum raz w miesiącu. Na doradztwo prawne chętnie umówi Was Magdalena Wróblewska (tel. 534 202 744, magdalena.wroblewska@pisop.org.pl). 


2. MARKETINGOWYCH

Doradztwo i usługi marketingowe świadczone jest przez specjalistów ds. marketingu, którzy doradzą m.in. w zakresie: 

  • skutecznego wykorzystania mediów społecznościowych
  • niestandardowych form komunikacji
  • konsultacji stron internetowych.


Świadczą także usługi dotyczące:

  • opracowania identyfikacji wizualnej m.in. wizytówki, papier firmowy, formatka do prezentacji
  • opracowania projektów graficznych m.in. plakaty, ulotki, foldery
  • recenzji stron internetowych i ich technicznej modyfikacji.


Ze wsparcia specjalistów ds. marketingu korzystać mogą tylko te podmioty ekonomii społecznej z subregionu leszczyńskiego, które przy pomocy Leszczyńskiego Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej tworzą nowe miejsca pracy. 

Na doradztwo marketingowe chętnie umówi Was Magdalena Wróblewska (tel. 534 202 744, magdalena.wroblewska@pisop.org.pl). 


3. PODATKOWYCH

Doradztwo podatkowe świadczone jest przez specjalistów ds. podatków i rachunkowości, którzy doradzą m.in. w zakresie: 

  • prawa podatkowego
  • prowadzenia ksiąg podatkowych i innych ewidencji do celów podatkowych
  • konsultacji sporządzania zeznań i deklaracji podatkowych.

Ze wsparcia doradców podatkowych korzystać mogą tylko te podmioty ekonomii społecznej z subregionu leszczyńskiego, które przy pomocy Leszczyńskiego Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej tworzą nowe miejsca pracy. 

W razie pytań zachęcamy do kontaktu: pod nr tel.: 534 202 744 lub mailem: magdalena.wroblewska@pisop.org.pl.  


III. SZKOLEŃ

Jedną z najpopularniejszych form zdobywania nowej wiedzy i umiejętności są organizowane przez nas szkolenia. Dotyczą one tematyki m.in.: 

  • tworzenia projektów
  • pozyskiwania środków
  • promocji działań 
  • obszarów specjalistycznych tj.: zarządzanie projektem, zarządzanie finansami, komunikowanie, współpraca z biznesem i z jednostkami samorządu terytorialnego.


Informacje o bieżących wydarzeniach można znaleźć w zakładce Aktualności oraz w Kalendarzu wydarzeń na naszej stronie. Aby być na bieżąco, zachęcamy także do śledzenia naszego profilu na Facebooku.

Więcej o naszej bieżącej ofercie szkoleniowej opowiem Was Magdalena Wróblewska (tel. 534 202 744, magdalena.wroblewska@pisop.org.pl). 

Wsparcie w ramach Leszczyńskiego Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej przy Centrum PISOP objęte jest pomocą de minimis, co wiąże się z wypełnieniem niezbędnych dokumentów dotyczących osoby korzystającej ze wsparcia, jak i organizacji, którą dana osoba reprezentuje.


W ramach projektu udzielaliśmy bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowych miejsc pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych. W sumie wsparliśmy utworzenie 97 miejsc pracy dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym ( tj. z niepełnosprawnościami, długotrwale bezrobotnych, po innych życiowych przejściach). 

W obecnej edycji projektu odbyło się 8 Komisji Oceny Wniosków, które decydowały o udzieleniu wsparcia dla konkretnych przedsiębiorstw społecznych:


Gratulujemy wszystkim przedsiębiorstwom społecznym, które podjęły się tego wyzwania!